Seo ipuçları başlıklı yazıda seo açısından önemli 12 listeyi göreceksiniz bilindik bilinmedik 12 kural açıklanmış Google ve diğer arama motorlarında kullanılan gerekli teknikleri sırasıyla kuralına göre paylaşılmıştı Seo ipuçları konusu alıntıdır fakat güzel bir uygulamadır nasıl başlayacağınızı ve nasıl ilerleyeceğinizi öğrenmiş olursunuz. Kolay gelsin keyifli seo çalışmaları.
1. URL’lerinizde Seo Dostu Perma Link Kullanın
Sayfanızın URL adresinin kısa ve anahtar kelime açısından zengin
olmasını ve eklediğiniz makalelerin sizin için daha değerli olmasını
sağlayabilirsiniz. Gözünüze bile çirkin gözüken, siteadi.com/p=123 gibi
URL yapılarından uzaklaşarak yerine
siteadi.com/sitemi-nasil-marka-yaparim şeklinde kullanıcıların ilgisini
çekecek aynı zamanda ise size kullanıcı kazandırabilecek Google URL
adresinde verilecek ilk 3-5 kelimenin önemli olduğunu belirtmiştir.
2. Hedef Başlığı Anahtar Kelime İle Başlatın
Dünya’nın önde gelen Seo firmalarından biri olan Moz.com çalışmalarından
birisinde anahtar kelime ile başlayan bir başlığa sahip sayfaların çok
daha iyi sıralamaya sahip olduğunu tespit etmiştir ve bunu blog
sayfasında açıklamıştır.
3. Görsel Öğelerle Göz Kamaştırın
Yazdığınız makaleler sizleri belirli bir yere kadar taşıdığı gibi
kullanıcıların Google resim aracında da ciddi aramalar yaptığı
bilinmektedir. Benim sizlere tavsiyem makalelerinizde kullanıcıların
ilgisini çekecek görsellere yer vererek tıklama ve Google sıralamanızı
arttırma imkanına sahip olabilirsiniz.
4. Dışa Giden Linkler Kullanın
Bu daha fazla trafik alabilmek için kullanılacak basit bir SEO
stratejisidir. İlgili sayfalara giden linkler, Google’ın söz konusu
sayfa başlığı konusunda sizi dikkate almasını sağlayacaktır. Örneğin;
alanında kalitesini ve otoritesini sağlamış bir site olan ircrehberi.net
gibi olan siteye makalenizi destekleyecek şekilde verilen linkler
sitenizi otoritesini arttırırken Google botlarının da dikkatini
çekmesini sağlayacaktır.
5. Anahtar Kelimeniz İlk 100 Kelime İçerisinde Yer Almalıdır
Hazırlamış olduğunuz yazıda anahtar kelimeniz ilk 100-150 kelime
içerisinde yer almalıdır. Anahtar kelimeyi sayfanın başlığına vurgu
yapacak bir biçimde içeriğinizin başında geçirmeniz fayda sağlayacaktır.
6. Başlığınızı H1 Etiketine Yerleştirin
H1 etiketi “başlık etiketi” olarak geçmektedir. Pek çok CMS, H1
etiketini otomatik olarak yazı başlığına yerleştirmektedir. Fakat bazı
temalar bu ayarı silmektedir. Sitenizin kodlarına göz atıp mutlaka yazı
başlığının H1 etiketiyle belirtildiğinden emin olun.
7. Yükleme Hızını Kontrol Altında Tutun
Google sayfa yükleme hızının SEO açısından önemli olduğunu belirtmiştir.
Site hızınızı CDN kullanarak yükseltebilir, resimleri sıkıştırabilir
veya daha hızlı bir sunucu hizmeti almayı deneyebilirsiniz. Sayfanızın
yüklenme süresinin 4 saniyeden fazla olmadığından emin olun. MunchWeb’in
yaptığı araştırma neticesinde yüklenme süresi 4 saniyeden fazla olan
sitelerin kullanıcılarının %75’inin web sitesini tekrardan ziyaret
etmedikleri bilgisine ulaşmıştır.
8. Başlığa Niteleyici İbareler Ekleyin
Yazı başlığına “en iyi”, “rehber”, “inceleme” gibi niteleyici ibareler
eklemek uzun sorgulardan oluşan kelime grupları için arama
motorlarındaki sıralamanıza etki edebilmektedir. Bu aynı zaman da
Tıklama Oranınızı da etkileyecektir.
9. Sosyal Paylaşım Butonlarını Kullanın
Sosyal işaretler arama motorları algoritmalarının önemli bir parçası
haline gelmektedir. BrightEdge tarafından yapılan bir araştırmaya göre
sosyal paylaşım butonları sosyal paylaşımı %700 oranında arttırmaktadır.
10. Uzun İçerikler Paylaşın
Araştırmaya göre uzun içerikler önemli ölçüde Google’da üst sıralarda
yer almaktadırlar. Eğer rekabetçi olmak istiyorsanız en az 1500
kelimeden oluşan içerikleri üretmeye odaklanın. Tabi bu içerikler
Google’da daha iyi konumlarda yer almak için oluşturulmamalı. Kullanıcı
odaklı içerik üreten her zaman için kazanır.
11. Hemen Çıkma Oranını Kontrol Altında Tutun
Hemen çıkma oranı bir sayfanın kalitesi konusunda arama motorlarına
fikir vermektedir. Bu konuda Google, Google Toolbar, Chrome internet
tarayıcısı ve Google Analytics gibi araçlarını kullanarak hemen çıkma
oranına ait veriyi tespit edebilmektedir.
12. Gizli Semantik İndeksleme (LSI) Anahtar Kelimelerini Kullanın
LSI anahtar kelimeleri Google’ın bir sayfanın ilgisini (ve kalitesini)
belirlemek için kullandığı anahtar kelimeler veya eşanlamlı
sözcüklerdir.
Google ve Seo hakkında sorularınızı rahatlıkla iletebilirsiniz.
Yorumlar
Yorum Gönder